فرم بازدید از کلاس معلم در قالب WORD
فرم بازدید از کلاس معلم در قالب WORD
فرم بازدید مدیر از کلاس تدریس معلّم
نام ونام خانوادگی آموزگار : نام درس : موضوع تدریس :
تاریخ بازدید:
ردیف | موضوع | انجام نشد | ضعیف | خوب | خیلی خوب | عالی |
1 | چگونگی برخورد اولیه معلم با دانش آموزان | | | | | |
2 | بکارگیری مهارتهای ایجاد انگیزه | | | | | |
3 | ارزشیابی ومروری بر دروس قبلی | | | | | |
4 | میزان مشارکت دانش آموزان در امر تدریس | | | | | |
5 | میزان مشارکت دانش آموزان در تهیّه وسایل آموزشی | | | | | |
6 | چگونگی ارتباط بین دانسته های پیشین ومطالب جدید | | | | | |
7 | مهارت ایجاد مسئله | | | | | |
8 | چگونگی استفاده از وسایل کمک آموزشی (تصاویر کتاب ،تابلووتصاویر غیرکتابی) | | | | | |
9 | میزان بکار گیری معلم از مشارکت دانش آموزان در فعالیّت های انفرادی | | | | | |
10 | میزان بکار گیری معلم از مشارکت دانش آموزان در فعالیّت های گروهی | | | | | |
11 | استفاده از مثالها در جای مناسب | | | | | |
12 | بکارگیری روشهای مناسب تدریس در موقعیّت های مختلف وتلفیق روشها | | | | | |
13 | تعامل معلم با دانش آموزان وفعال بودن آنان | | | | | |
14 | چگونگی برخورد عاطفی با دانش آموزان | | | | | |
15 | ایفای نقش راهنما وهدایت کننده | | | | | |
16 | شادابی ،نشاط وجنب وجوش دانش آموزان | | | | | |
17 | فراهم نمودن زمینه مناسب جهت کشف مفاهیم وارائه نظرات توسط دانش آموز | | | | | |
18 | ابداع ونوآوری در جریان تدریس | | | | | |
19 | حفظ پویایی و استمرار انگیزش در جریان تدریس | | | | | |
20 | نحوه پرسش از دانش آموزان و هدایت آنان در رسیدن پاسخ | | | | | |
21 | چگونگی تشویق و استفاده از روشهای مختلف تشویقی در حین تدریس | | | | | |
22 | هدایت دانش آموزان در یافتن زمینه های کاربردی آموخته ها | | | | | |
23 | نتیجه گیری وارزشیابی پایان درس | | | | | |
24 | پیش بینی فعالیت های خارج از کلاس به منظور ثبت یاد گیری | | | | | |
25 | بیان مطالب و جملات به زبان فارسی ورسا وشیوا بودن بیان | | | | | |
26 | نظارت بر تمرینات انجام شده دانش آموزان در حین آموزش جهت ارزشیابی | | | | | |
27 | وجود نظم منطقی حاکم بر کلاس در زمان تدریس | | | | | |
نظز ارزشیابی شونده : .............................................................................................................................................
.............................................................................................................................................
............................................................................................................................................
امضاء