دانلود تحقیق درمورد تاريخچه سوخت پاش الكترونيكي
با دانلود تحقیق در مورد تاريخچه سوخت پاش الكترونيكي در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق تاريخچه سوخت پاش الكترونيكي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق تاريخچه سوخت پاش الكترونيكي ادامه مطالب را بخوانید.
نام فایل:تحقیق در مورد تاريخچه سوخت پاش الكترونيكي
فرمت فایل:word و قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل:24 صفحه
قسمتی از فایل:
در اواخر 1950 شركت كرايسلر تعدادي خودروي انژكتوري با سيستم الكترونيكي توليدكرد و اين طرح را « بنديكس الكتروژكتور » ناميد . طرح كرايسلرگسترش زيادي نيافت تا ايتكه اختراعات تازهاي در صنعت الكترونيك رخداد و ترانزيستورها و ديودها ، تحولي در مدارهاي الكترونيك ايجاد كردند.
در 1968 شركت فولكس واگن نمونه جالبي از اين سيستم را كه توسط شركت بوش ساخته شده بود روي موتورهاي خودنصب كرد .
از دهه 70 ميلادي به اين سو ، كارخانه هاي خودرو سازي شروع كردند به جايگزيني سيستم سوخت پاش انژكتوري به جاي كاربراتوري . دليل اين كار تقاضاي خريداران در جوامع گوناگون بود .خريدار خواستار توان بالا مصرف كمتر سوخت گشتاور بهتر ( در دورهاي كم و درترافيك ) و كاركرد بي صداتر و نرم تر موتور است وجوامع با توجه به مسئله محيط زيست و آلودگي هوا خواستار خروج گازهايي با آليندگي كمتر از اگزوز خودروها بودند . سيستمهاي سوخت رساني انژكتوري تقريباً تمامي اين نيازها رابرآورده مي سازد . بر اساس اختلاف در روش تعيين مقدار سوخت تزريقي، سيستم EFI به دو گروه عمده تقسيم مي شود : در نوع اول كه از مدارهاي آنالوگ استفاده مي كند ، حجم پاشش سوخت بر اساس شارژ و دشارژ خازن تعيين مي شود . در نوع دوم كه از ريز رايان استفاده مي كنند ميزان تزريق با توجه به اطلاعات ذخيره شده تعيين مي شود . اساس هر دو مدار يكي است و تنها چند تفاوت در برخي موارد ( دقت و دامنه هاي كنترل ) بين آنها وجود دارد .
EFI چيست ؟
خودروها در دورهاي مختلف يكي از دو سيستم زير را براي تامين مخلوط مناسب هوا – سوخت براي سيلندر ها استفاده مي كنند :
1- كاربراتور
2- سيستم سوخت پاش الكترونيكي ( EFI )
در هر دو سيستم ، حجم هواي ورودي كه با توجه به زاويه دريچه گاز و دور موتور تغيير مي كند اندازه گيري شده و هر دو سيستم نسبت صحيحي از سوخت – هوا رابراي سيلندر تهيه مي كنند . در گذشته كابراتور به دلايل سادگي ساختار خود به طور گسترده در موتورهاي بنزيني مورد استفاده قرار مي گرفت . امروزه باتوجه به خواسته هايي نظيردوداگزوزتميزتر ، مصرف سوخت كمتر و ... كاربراتور ها بايد به تجهيزات ديگري مجهز شوند كه در نتيجه سيستم ساده قبلي تا حدودي پيچيده خواهد شد . به همين علت به جاي كاربراتور از سيستم سوخت پاش الكترونيكي ( EFI ) استفاده شد كه در حالات مختلف رانندگي ، نسبت صحيح هوا – سوخت را از طريق تزيق الكترونيكي سوخت كنترل مي كند . امروزه سيستمهاي انژكتوري داراي كنترل الكترونيكي بسيار توسعه يافته اند مدل هاي مختلف سيستم انژكتوري عبارتند از :